Dus daar was ik-een fles van 2 liter water en snacks aan de zijkant van mij, en dat buzz krijg je voordat je je tanden zinkt in een 24-uurs duurrace. Terwijl de lobby bevolkt was op iracing, voelde ik een sfeer van vertrouwen om het leer van het Turtle Beach Velocityone -racewiel te omarmen en naar beneden te duwen op het uitgebalanceerde pedalsysteem.
Was mijn zelfvertrouwen goed geplaatst? Grotendeels. Zie je, deze $ 649 Direct Drive Rig draait helemaal om de nadruk op belangrijke gebieden ten koste van anderen. Turtle Beach heeft de juiste gebieden in mijn gedachten gekozen, maar die kleine compromissen en keuzes kunnen soms afleiden.
Dankzij enkele belangrijke firmware -updates voor de Force Feedback heb ik bijvoorbeeld precieze haptische kennis van elke potentiële mate van onderstuur om te corrigeren in mijn touringauto zonder latentie. Bovendien betekende de comfortniveaus van dat met de hand opgestane leer dat ik de nacht weg kon racen voor de lange stints waarvoor ik concurreerde. Maar de buttonbox is een beetje een gimmick en het telemetrie -display heeft erg Beperkte compatibiliteit tussen games.
Verder naar het zuiden, de pedalen hebben dat mooie metalen gevoel dat bevredigend is onder je voet, die vervelende latentieproblemen zijn ook verdwenen met de update, en de kleine hoeveelheden aanpasbaarheid zijn ideaal om ze precies goed te krijgen. De druk van het laadcelpedaal monteert echter niet echt totdat je in principe volledig bent geperst en de plastic schaal rond de basis buigt veel wanneer je de pedalen hamert.
Maar in de race, als je eenmaal went aan het gevoel van het wiel en de pedalen, kun je echt beginnen te voelen met je virtuele auto. Gooi de VelocityOne-multi-shift van $ 129 in en je kunt echt wat veelzijdigheid beginnen te introduceren in de soorten simracen die je doet-of het nu gaat om het meeslepende gevoel van een traditionele H-shift op het goede spoor, of het om te draaien in een niveau handrem voor WRC Races.
En hoewel ja, er zijn die kleine waarschuwingssignalen die je moet weten, wat het allemaal ondersteunt, is dat dit allemaal $ 778 is. Dit vult perfect de leegte voor elke tussenliggende racer die van een goedkoper wiel naar iets wil springen om deze hobby echt te verkennen. Het is misschien ruw begonnen met veel reizen naar de pits vorig jaar, maar dit is een combinatie van waarde en prestaties die nu de geruite vlag kan nemen.
Gewoon jammer dat het alleen compatibel is met Xbox en PC!
Turtle Beach VelocityOne Race: Cheat Sheet
Wat is het? Dit is een directe drive sim racewiel en pedalen (de versnellingsbuder komt apart).Voor wie is het? De VelocityOne -race is voor intermediaire SIM -racers – hobbyisten die afgestudeerd zijn voorbij beginners en iets nodig hebben met directe drive dat niet meer dan $ 1.000 kost.Wat kost het? De wiel- en pedaalset kost $ 649/£ 629. De multi-shift is een optionele extra die u $ 129/£ 119 terugzet.Wat vinden we leuk? Dit is een geweldig gevoelige race-ervaring met respectabel krachtige directe drive force-feedback, naast een comfortabel verlicht wiel en pedalen die een mooie hoeveelheid kracht voor hen hebben. Bovendien maakt de multifunctionele versnellingspook het perfect voor Rally Cross-spellen om te diversifiëren welk racen je doet.Wat vinden we niet leuk? De knopvak ziet er cool uit, maar voelt als een gimmick. Het telemetrie -display is erg geraakt als het gaat om compatibiliteit met games. En de plastic basis van de pedalen buigt nogal wat onder de druk van remmen.
Turtle Beach VelocityOne Race: Specs
Wieldiameter | 11,8 inch |
Wielbasisafmetingen | 11,9 x 12,2 x 9,2 inch |
Totaal gewicht | 12,4 pond |
Koppel (kracht van krachtfeedback) | 7.2nm (sterk) |
Connectiviteit | USB-C, 3,5 mm hoofdtelefoonaansluiting |
Manieren om te hechten | Bureau/tafelmontage met ingebouwde klemmen en simframe schroeven voor een sim rig |
Turtle Beach Velocity One Race: The Ups
Dus, de groene vlag zwaaide en na mijn neus schoon te houden van alle eerste ronde chaos, kwam ik in het ritme van mijn duurrace en begon ik veel meer te leren waarderen over de VelocityOne -race.
Een toprit
(Afbeelding krediet: toekomst)
Laten we beginnen met de voor de hand liggende vraag: hoe gaat het om? Toen de velocityone werd gelanceerd, was het een ruwe ervaring van slecht geoptimaliseerde krachtfeedback en pedaallatentie. Gelukkig, met een paar updates onder zijn mouw, is dit niet langer het geval.
De 7.2 nm van directe aandrijfsterkte is misschien niet 1: 1 voor echt racen, maar het is veel meer dan genoeg om de kracht en detail te bieden die nodig is om echt een duidelijk gevoel voor uw auto te krijgen – de kleine indicaties van overstuur te identificeren Corrigeer en merk op wanneer uw remmen worden vergrendeld.
Het geeft je een mooi niveau van vertrouwen om te duwen en het piekniveau van prestaties te vinden dat je in de auto kunt vinden. En dat pedaalset heeft mooie grote aluminium gezichten om je voeten te verwelkomen, samen met instelbare lentedruk om ook tegen jou terug te duwen. Ik geef de voorkeur aan de mijne aan de iets sterkere kant om echt in de minuscule procentuele veranderingen in versnelling te komen om me een weg te banen in en uit een hoek.
(Afbeelding krediet: toekomst)
Na een paar uur kennis te hebben gemaakt met de krachten van dit wiel, kunt u zich gemakkelijk vestigen in een goede consistente stroom in elke race, zo lang of zo kort als de mijne. Dan is het tijd om door te gaan naar de multi-shift.
Dit is een nieuw optioneel accessoire dat u de veelzijdigheid geeft om een zeven-versnellingsbak te zijn, een sequentiële shifter of zelfs een handrem. Met Hall-Effect Magnetic Tech voelt elke versnellingsbak of trek van de rem net zo bevredigend aan als ik me voorstel dat Dominic Toretto is om agressief van versnelling te veranderen in zijn Dodge Charger.
Het is de eerste shifter die me echt in Rally Games brengt, wat een behoorlijk grote doorbraak is voor een trackracer zoals ik!
Doordachte prachtig ontwerp
(Afbeelding krediet: toekomst)
Het kwam tot ongeveer uur negen van mijn duurrace – mijn tweede stint. Op dit punt voel ik meestal de vermoeidheid van het gebruik van een ongemakkelijk wiel en worstel ik om de knoppen 's nachts te zien. De Turtle Beach Velocityone -race heeft hier echter aan gedacht.
Dit begint allemaal met achtergrondverlichting. Knoppen en wijzerplaten zijn zorgvuldig over het gezicht en de zijkanten van de middenkolom van het wiel voor spiergeheugen geplaatst, maar op het hoogtepunt van uw vermoeidheid is het gemakkelijk om uw plaats te verliezen. De verlichting kan letterlijk uw weg naar elke belangrijke tweaks leiden om evenwicht te rembalans, en het is aanpasbaar in helderheid en kleur die overeenkomt met het thema van uw hele opstelling.
Bovendien is het pluche lederen stuurwiel echt comfortabel om vast te pakken met de tactiele gele stiksels die dit een geweldige sportwagen -look geeft die u uren en uren kunt rijden.
(Afbeelding krediet: toekomst)
Volg dat met de metalen pedalen die rigide aanvoelen voor elke duw, die buttonbox waardoor je je een volledig geblazen piloot in 'Top Gun' voelt, en de Whisper Quiet -operatie van die directe drive (iets dat normaal gesproken met een van beide ventilatorsgeluid komt of veel audio feedback), dan heb je een zorgvuldig ontworpen wiel – verpakt in een strak chassis.
(Afbeelding krediet: toekomst)
Oh, en hoewel veel wielen nu worden geleverd met de vereiste Allen -sleutel om het aan een sim -rig te bevestigen, is VelocityOne Race de eerste die ik heb gezien met een compartiment om je Allen -toetsen te behouden. Het is een echt doordachte implementatie voor iemand zoals ik die gemakkelijk alles verliest!
Echt waar voor uw geld
Laten we even de tijd nemen om echt te waarderen wat je hier krijgt, want hoewel ik dit kan gaan vergelijken met de Logitech G Pro en de verschillen hier echt in detail van kracht feedback, snappiness van de shifters en de kwaliteit van de pedalen kunnen onderscheiden, Dit wordt vaak gemist.
U kunt alle SIM -racemateriaal krijgen die elke tussenliggende bestuurder nodig heeft voor $ 649 … laat dat inzinken. Voor iets met deze 7,2 nm Force Feedback zou u zoveel alleen voor het wiel kunnen betalen. Dus om beide wiel te krijgen met een display, achtergrondverlichting en een buttonbox (daarover later meer), plus aanpasbare pedalen met een fatsoenlijke laadcelrem is een gek goede prijs -prijs -kwaliteitverhouding.
Het is misschien geen professionele wiel met een grote kosten, maar dit presteert overvallen in vergelijking met zijn prijs.
Turtle Beach VelocityOne Race: The Downs
Het is uur 18. We zijn nergens aan de voorkant, dus op dit punt draait het allemaal om het handhaven van onze trackpositie met consistentie. Toen ik in die hypnotische toestand kwam, nam ik de tijd om na te denken over de problemen met dit wiel, en het komt allemaal neer op compromissen voor kosten en compatibiliteit.
Die plastic pedaalbasis veroorzaakt bezorgdheid
(Afbeelding krediet: toekomst)
Dus ja, de hele pedaalbasis is niet plastic. Er zijn hier en daar metaalelementen, maar de bodem is allemaal plastic. Wat gebeurt er als u een intensieve laadcelrempedaal op een dunne plastic basis plaatst? Eenvoudig, je krijgt veel van buigen.
Op een sim -rig is dit geen probleem, omdat het plat tegen een metalen plaat wordt geschroefd. Maar als de pedalen over de rand hangen of je op de vloer gebruikt, is die bocht misschien niet iets dat je in de race kunt voelen, maar het is iets waar je je zorgen over kunt maken in termen van de levensduur van deze pedalen.
Ik wou dat ik meer van de button -box kon houden
(Afbeelding krediet: toekomst)
Ik bedoel, kijk ernaar. Een heleboel schakelaars om de auto in te schakelen en de verschillende racelementen in te schakelen is cool als de hel. Maar aan het einde van de dag gebruikte ik het een keer en gebruikte het nooit meer. Het was een leuk extra element dat niet werd aangeraakt.
Dat wil niet zeggen dat het helemaal nutteloos is. Ik weet zeker dat sommige spelers er controles aan kunnen toewijzen om het logisch te maken. Maar voor alle spellen die ik heb geprobeerd, had ik het gewoon niet nodig of wil ik het gebruiken. En over games gesproken waar dingen niet nodig zijn, dat RMD -telemetrie -display op het wiel zelf heeft een zeer touwachtige compatibiliteit. Xbox -games zijn eigenlijk een afschrijving en werkt op een klein aantal pc -titels.
Zonder de ontwikkelaarsstimulans om dit te ondersteunen, kijk je gewoon naar je versnelling en reminvoerdruk voor het grootste deel ervan. Dat is een beetje een teleurstelling.
Turtle Beach VelocityOne Race: Oordeel
Dus dit alles plaatst de Turtle Beach VelocityOne – een dramatische stap verder van de meer basismogelijkheden van het Logitech G923 -wiel, en een stap omlaag van de Uber Premium Heights van de Logitech G Pro of Fanatec GT DD Extreme. Het is een mid-ranger met een serieuze waar voor uw geld, omdat het u alles geeft wat u nodig heeft in de doos.
Niet alleen dat, maar het is behoorlijk verdomd goed in wat het doet. De wielbasis levert sterke, nauwkeurige directe drive -feedback door dat comfortabele wiel van de achtergrond. Kijkend voorbij de plastic basis van de pedalen, hebben ze een mooie kracht voor hen om zich geaard te voelen in wat je doet.
Als het gaat om het brengen van SIM-racen naar een hoger niveau, is dit een van de best geprijsde pakketten om dit te doen. En als je ooit in de rally wilde stappen, is de multi-shift een uitstekend extra accessoire.
Oh, en die race? We … nou, we hebben het niet zo goed gedaan. Ik praat er liever niet over, maar ik had tenminste een geweldig wiel om ermee te racen.