1.

9.4

2.

9.3

3.

9.1

4.

8.8

5.

8.6

Swytch Go-recensie |

Swytch Go-recensie | Tom's gids

In 2023 besprak ik de Swytch Air e-bike-ombouwkit, waarmee ik mijn 30 jaar oude Trek kon ombouwen tot een elektrische fiets. Destijds beviel het bouwpakket mij over het algemeen goed, maar ik had met name met twee dingen problemen: het bestelproces en de beperkte actieradius van mijn omgebouwde e-bike.

Swytch is terug met de Swytch Go, die ten minste één van deze problemen oplost. Ik heb het nieuwe Swytch Go-systeem een ​​paar weken uitgeprobeerd om te zien hoe het zich verhoudt tot het origineel, en ik moet zeggen dat ik grotendeels onder de indruk ben. Het is absoluut een geweldig (en goedkoper) alternatief voor het kopen van een van de beste elektrische fietsen, en kan je misschien verleiden om die fiets die in je garage stof staat te slepen en er een ritje mee te maken.

Swytch Go-recensie: prijs en beschikbaarheid

Swytch Go

(Afbeelding: Overcomputers)

De Swytch Go is alleen verkrijgbaar via de website van Swytch. Hij wordt aangeboden naast de originele Swytch Air, maar waar de Air zowel met traditionele als vouwfietsen zal werken, werkt de Go alleen met de eerste, vanwege de grootte van het batterijpakket.

Op het moment van schrijven kun je de Swytch Air Max kopen voor $ 449, of je aanmelden voor een wachtlijst voor de Swytch Go. Het basismodel Go-kit kost $ 349 als je vooraf bestelt; als je het optionele beeldscherm wilt, kost dat $ 30 extra – het is een relatief goedkope upgrade die ik aanbeveel.

Vervolgens moet je kiezen welke batterijcapaciteit je wilt: de Go (187 Wh, bereik van 15-20 mijl) kost $ 349; de Go+ (281 Wh, bereik van 30-40 mijl) kost $ 399; en de Go++ (378 Wh, 45-60 mijl) kost $ 475. Swytch stuurde me de Go+, wat voor de meeste mensen de beste optie lijkt – tenzij je van plan bent lange afstanden te rijden, zou het meer dan genoeg moeten zijn.

Vervolgens moet u opgeven hoe snel u uw kit wilt hebben. Als je vóór juli wilt rijden, is je totale prijs $ 699; als je kunt wachten tot eind juli, is het $ 499, en als je kunt wachten tot september, is het slechts $ 349.

Nadat je je aanbetaling hebt gedaan, moet je wat informatie opgeven, zoals de wielmaat van je fiets (van 16 tot 28 inch), of je schijf- of velgremmen hebt en wat voor soort display je wilt.

Nadat u uw creditcardgegevens heeft ingediend, ontvangt u een bevestigingsmail, waarin u wordt uitgenodigd om andere add-ons te kopen, zoals een gaspedaal. (Je kunt op deze pagina ook achteraf accessoires kopen.)

Frustrerend genoeg is er geen link van de hoofdwebsite van Swytch naar de bestelpagina, alleen een veld om je aan te melden voor de wachtlijst. Als je de kit wilt bestellen, ga dan naar deze Swytch-bestelpagina. Ik begrijp nog steeds niet waarom Swytch het zo moeilijk maakt.

Swytch Go-recensie: installatie

Swytch Go

(Afbeelding: Overcomputers)

Het installatieproces voor de Swytch Go lijkt sterk op dat van de Swytch Air. Eerst verwissel je het voorwiel van je fiets voor het voorwiel dat in de Swytch-set zit. Je moet ook de binnenband en de band monteren. Vervolgens bevestigt u een sensor en een ring rond de krukas van een van de pedalen, monteert u vervolgens de batterij en het display en knoopt u vervolgens alle losse kabels vast.

Afgezien van de veel grotere capaciteit is de batterij van de Swytch Go een stuk eenvoudiger te installeren dan de Air. Bij de eerste moet je hem tussen je stuur monteren met behulp van enkele klemmen en een inbussleutel; De batterij van de Go wordt eenvoudig aan uw fiets vastgemaakt met behulp van drie klittenbanden.

In totaal moet u tussen de 30 en 45 minuten besteden om alles in te stellen. Het lastigste onderdeel vond ik de sensor en de ring die rond de krukas gaat. Om ervoor te zorgen dat de Go registreert dat je trapt, bevestig je een ring die bezaaid is met magneten rond je krukas; een sensor die op uw fiets is gemonteerd, detecteert vervolgens de magneten terwijl de as draait en stuurt een signaal naar de motor. De sensor mag echter niet te dichtbij of te ver van de magneten verwijderd zijn, en het kost wat moeite om hem op de juiste afstand te krijgen.

Hoewel de Swytch-kit een mooie set gereedschappen bevat, moet u zelf gereedschap meenemen om de band van uw fietswiel te verwijderen. Gelukkig zijn die vrij goedkoop: deze set van vier fietsbandenlichters kost $ 10 op Amazon en elke lokale fietsenwinkel zou er genoeg van op voorraad moeten hebben.

Swytch Go-recensie: prestaties

Swytch Go

(Afbeelding: Overcomputers)

De Swytch Go gebruikt dezelfde motor van 250 W als de Swytch Air, die niet de krachtigste ter wereld is, maar meer dan genoeg was om me een mooie assistentie te geven terwijl ik met mijn fiets de heuvels van mijn stad op en af ​​reed – waarvan er zijn veel. Hoewel er wat trappen bij betrokken was, maakte de motor het een stuk gemakkelijker om hellingen op te rijden, vooral toen ik mijn dochter achterop de fiets sjouwde.

In tegenstelling tot elektrische fietsen met koppelsensoren duurt het een paar zwengels voordat de motor van de Swytch in werking treedt, maar het is niet al te veel vertraging.

Het kleine OLED-display (dat je snelheid, ritafstand en batterijduur weergeeft) was helder genoeg voor de meeste situaties. Met twee knoppen net onder het display kan ik het niveau van de motorondersteuning aanpassen; ze waren gemakkelijk in te drukken, maar je moet proberen ze zo dicht mogelijk bij je duim te monteren.

Swytch Go review: batterijduur en bereik

Swytch Go

(Afbeelding: Overcomputers)

Zoals eerder vermeld, zou ik aanraden om de Swytch Go+ batterij te kiezen, die een capaciteit heeft van 281Wh en een geschat bereik van 30 tot 40 mijl. De start Swytch Go heeft een capaciteit van 187Wh, wat niet veel meer is dan de Swytch Air (180 Wh).

Met de trapondersteuning op het maximale niveau reed ik ongeveer 16 kilometer en zag de batterij ongeveer 40% leeglopen; Als ik dat extrapoleer, zou ik een bereik van ongeveer 40 kilometer krijgen, wat iets minder is dan de schattingen van Swytch, maar nog steeds veel beter dan het bereik van 23 kilometer van de Air.

In tegenstelling tot de batterij van de Swytch Air, die uit de houder springt, is de batterij van de Swytch Go bedoeld om op zijn plaats te blijven, zelfs als deze wordt vastgehouden door een set klittenbandsluitingen. Gelukkig is het eenvoudig om op te laden: sluit de lader gewoon aan op de poort aan de voorkant van de batterij.

Swytch Go recensie: Oordeel

Swytch Go

(Afbeelding: Overcomputers)

Toen ik de Swytch Air beoordeelde, waren mijn twee problemen het ingewikkelde bestelproces en het beperkte bereik van de batterij. Met de Swytch Go heeft het bedrijf ten minste één van de problemen aangepakt – bereikangst – waardoor het nu een veel nuttiger product is.

Als bijkomend voordeel betekent het feit dat de batterij van de Swytch Go zich tussen het frame bevindt, in plaats van tussen het stuur, dat je veel meer ruimte hebt om een ​​koplamp of ander accessoire aan de voorkant van je fiets te monteren.

Als je de Swytch Go wilt bestellen – en tot september kunt wachten – dan kun je hem met de Go+ batterij en display krijgen voor $ 429, of $ 579 als je hem in juli wilt hebben. Dat is een redelijk redelijke prijs voor een ombouwset, aangezien de beste budget-elektrische fietsen beginnen bij ongeveer $ 1.000. Als je een oude fiets hebt die stof ligt te vergaren – en geen duizend euro of meer wilt uitgeven aan een nieuwe elektrische fiets – is de Swytch Go zeker de investering en je tijd waard.

Gerelateerde blogs

Razer Kiyo webcamrecensie |

De beste Razer Kiyo-deals van vandaag Razer Kiyo review: specificaties Prijs: $ 99 / £ 99 Maximale resolutie: 1080P @ 30 fps Focustype: Auto Microfoon: