1.

9.4

2.

9.3

3.

9.1

4.

8.8

5.

8.6

Swytch Air-recensie |

Recensie van de Swytch Air | Overcomputers

Ik heb mijn Trek 830-fiets al 30 jaar; Mijn ouders kochten hem voor mij toen ik klein was, zodat ik van huis naar school en terug kon rijden. Hoewel de verf op een paar plaatsen is afgebroken en ik in de loop der jaren de shifters en banden heb moeten vervangen, houdt hij het opmerkelijk goed vol. Nadat mijn dochter was geboren, heb ik een kinderzitje aan de fiets toegevoegd om hem een ​​nieuw doel te geven. En aangezien ik mijn fiets voor het eerst gebruikte om naar school te rijden, waarom zou ik hem dan niet nogmaals voor dat doel kunnen gebruiken – alleen deze keer zou het zijn om mijn dochter naar haar school te brengen.

Naarmate ze ouder is geworden, is het echter moeilijker geworden om de heuvels rond mijn stad te beklimmen. Haar naar school brengen zou ook een uitdaging zijn. Maar kan een ombouwset voor een elektrische fiets mijn 30 jaar oude rit nieuw leven inblazen? Ik heb de Swytch ebike-conversiekit op mijn vertrouwde Trek geïnstalleerd om erachter te komen.

Een van de voordelen van het kopen van een ombouwset is dat ze goedkoper zijn dan het kopen van een van de beste elektrische fietsen – zelfs een van de beste budget-elektrische fietsen. En als je al een traditionele fiets hebt, heeft het geen zin om een ​​compleet nieuw model te gaan kopen. Maar hoe verhoudt een ombouwset als de Swytch zich tot een elektrische fiets? Lees de rest van deze Swytch-recensie om erachter te komen.

Noot van de redactie (juni 2024): Swytch heeft de Swytch Go uitgebracht, wat in wezen dezelfde kit is, maar met een veel grotere batterij, waardoor je een groter bereik hebt dan de Swytch Air. Lees onze Swytch Go-recensie voor meer details.

Swytch eBike-conversiekit review: prijs en beschikbaarheid

Swytch ebike-ombouwset

(Afbeelding: Overcomputers)

De Swytch eBike-conversiekit is alleen verkrijgbaar via de website van Swytch. Het bedrijf biedt twee versies: één voor traditionele fietsen en één voor vouwfietsen zoals de Brompton.

Als onderdeel van het bestelproces moet u enkele gegevens opgeven, zoals de wielmaat van uw fiets (van 16 tot 28 inch), of u schijf- of velgremmen heeft, welk soort display u wilt en de maat van de fiets. batterij die u wilt: Air (15 km 90 Wh) of de Max in tabletformaat (30 km 180 Wh). Als u toch bestelt, kies dan voor de grotere batterij. Waarom leg ik verderop in deze review uit.

Vanwege de beperkte voorraad heeft Swytch een ingewikkeld bestelproces. Als je op het moment van schrijven de Max-versie in juli/augustus wilt hebben, kost deze $ 879; Als je het niet erg vindt om te wachten tot september/oktober, is de prijs $649.

Op dezelfde manier kost een Air-model met een leverdatum in juli/augustus $649, maar daalt naar $499 als je wacht tot september/oktober. Ongeacht het model moet u ook een aanbetaling doen van $ 200 tot $ 300, afhankelijk van wat u kiest.

Maar dat is nog niet alles: nadat u uw creditcardgegevens heeft ingevoerd, wordt u geconfronteerd met andere add-ons, waarvan sommige noodzakelijk zijn, zoals een display, die ook de prijs kunnen opdrijven. (Ik kon hiervoor geen specifieke prijzen vinden, omdat ik dan een bestelling voor de fiets had moeten plaatsen.)

Ik heb ook drie aparte pagina's gevonden voor het bestellen van de Swytch; via deze pagina lijkt het erop dat je de Air-kit meteen kunt bestellen voor $ 1.500; op deze Swytch-pagina kun je de fiets tegen een veel lagere prijs bestellen met langere leverdata; en op deze Swytch-pagina kunt u zich alleen aanmelden voor een wachtlijst.

De drie afzonderlijke bestelpagina's, de lange wachttijden en de verborgen kosten zouden mij als consument een ongemakkelijk gevoel geven.

Swytch eBike conversiekit review: installatie

Swytch ebike-ombouwset

(Afbeelding: Overcomputers)

De Swytch-set werd geleverd met een mooie set gereedschappen: een stevige verstelbare sleutel, een tondeuse en een set inbussleutels. Ironisch genoeg had laatstgenoemde geen inbussleutel die klein genoeg was voor een paar schroeven van de Swytch-set. Je zult voor je eigen gereedschap moeten zorgen om de band van het wiel van je fiets te verwijderen, maar dat is behoorlijk goedkoop. Deze set van vier fietsbandenlichters kost $ 10 op Amazon, en elke plaatselijke fietsenwinkel zou er voldoende van op voorraad moeten hebben.

Het installeren van de hele set duurde ongeveer 30 tot 45 minuten, maar het kan iets langer duren als je nog niet eerder aan een fiets hebt gewerkt. Eerst moet u de voorband van uw fiets verwisselen voor de band die in de set zit. Je moet dan een sensor rond je pedalen installeren en vervolgens het accupakket en het display op je fiets plaatsen. Het accupakket wordt tussen je stuur gemonteerd en neemt veel ruimte in beslag; Ik moest mijn fietslicht naar een andere plek verplaatsen.

Alles wordt vastgezet met schroeven of plastic kabelbinders, die ook in de installatieset zitten. Behalve de voorband is alles vrij niet-invasief, dus je kunt hem gemakkelijk verwijderen.

Swytch eBike-conversiekit review: prestaties

De Swytch heeft een bescheiden motor van 250 W, maar hij was meer dan krachtig genoeg om me een mooie boost te geven tijdens het trappen. Het veranderde mijn 30 jaar oude Trek niet in een motorfiets, maar het maakte het wel een stuk gemakkelijker om heuvels op en af ​​te gaan. In de VS ben je beperkt tot een maximale ondersteunde snelheid van 32 kilometer per uur, wat voor mij voldoende snel was.

De motor wordt ingeschakeld na een paar trappen op het pedaal, dus hij is niet zo onmiddellijk als de koppelsensor op sommige van de beste elektrische fietsen. Aan de andere kant kost deze kit minder dan $ 1.000, dus ik ben bereid hem wat speelruimte te geven.

Het kleine OLED-display (dat je snelheid, ritafstand en batterijduur weergeeft) was helder genoeg voor de meeste situaties, maar zou vervaagd worden door direct zonlicht. Ik heb er overigens niet zo vaak naar gekeken. Met twee knoppen net onder het display kan ik het niveau van de motorondersteuning aanpassen; ze waren gemakkelijk in te drukken, maar je moet proberen ze zo dicht mogelijk bij je duim te monteren.

Hoewel de basisset alleen trapondersteuning biedt, kun je een duimgaspedaal voor de Swytch kopen als je wilt dat deze al het werk doet. Hierdoor raakt de kleine batterij echter nog sneller leeg.

Swytch eBike-conversiekit review: batterijduur en bereik

Swytch ebike-ombouwset

(Afbeelding: Overcomputers)

Het enige echte probleem dat ik had met de Swytch was de grootte van de batterij. Het bedrijf adverteert dat de 180 Wh Max-batterij een maximaal bereik heeft van 30 kilometer, wat neerkomt op ongeveer 17 mijl.

De rit van mijn huis naar de school van mijn kind is ongeveer 5,8 kilometer, wat twee retourritten van ongeveer 23,4 kilometer betekent. In de jaren dat ik elektrische scooters en elektrische fietsen heb getest, heb ik ontdekt dat de schattingen van de fabrikant over het bereik zeer optimistisch zijn, en bij de Swytch was dat niet anders. De batterij ging leeg toen ik nog anderhalve kilometer (en één grote heuvel) van mijn huis verwijderd was.

Hopelijk zal Swytch in de toekomst een groter batterijpakket maken – misschien een die aan een fietsenrek achteraan kan worden bevestigd.

De batterij van de Swytch kwam gemakkelijk uit de op het stuur gemonteerde positie; de batterij (9 x 3,9 x 1,4 inch) is ongeveer zo groot als een dameshandtas, dus niet overdreven groot. Hoewel je hem gemakkelijk in je rugzak kunt gooien, zou ik willen dat er een manier was om hem op de fiets zelf vast te zetten, zodat ik me geen zorgen hoefde te maken dat hij zou worden gestolen.

Swytch eBike-conversiekit review: Bottom line

Swytch ebike-ombouwset

(Afbeelding: Overcomputers)

Mijn dochter naar school brengen en haar op de fiets ophalen op een mooie warme, zonnige lentedag was een echte traktatie. We konden beter genieten van alle gazons en tuinen van onze buren terwijl we voorbij reden, en het was een genot om onderweg de bloemen en bloesems te ruiken.

Het is zeker aangenamer dan autorijden, en in de loop van een week bespaarde het me ongeveer anderhalve liter benzine; in de loop van een maand zou dat conservatief ongeveer 210 kilometer zijn.

Zal dit binnenkort zijn vruchten afwerpen? Niet aannemelijk. Mijn Honda CR-V haalt ongeveer 30 mijl per liter. Als we uitgaan van een gemiddelde prijs van $3,50 per gallon, geven we ongeveer $15 per maand uit om haar naar school te brengen. In dat tempo zou het 40 maanden duren om de kosten van de Swytch af te betalen, ervan uitgaande dat ik mijn fiets elke dag zou gebruiken.

Het beperkte aanbod en het duistere bestelproces wekken echter niet veel vertrouwen; als Swytch wat opener zou zijn over de accessoires die bij de kit worden geleverd, zou ik misschien eerder geneigd zijn om te bestellen.

Toch zijn er andere ebike-ombouwsets die meer waarde bieden, ook al kosten ze meer. Deze Bafang-voornaafset wordt bijvoorbeeld geleverd met een motor van 500 W en een veel grotere batterij van 557 Wh voor $ 849. Bafang is ook eerlijk over wat elke add-on kost, en u kunt deze meteen krijgen.

Hoe dichter je bij de $ 1.000 komt, hoe minder aantrekkelijk een ebike-ombouwset wordt, aangezien veel van de beste budget-elektrische fietsen voor rond die prijs te vinden zijn. Maar als je je oude fiets nieuw leven wilt inblazen, zijn deze kits zeker het bekijken waard.

Meer van

Gerelateerde blogs