1.

9.4

2.

9.3

3.

9.1

4.

8.8

5.

8.6

Ride1Up Turris review: een veelzijdige e-bike voor forenzen

Ride1Up Turris review: een veelzijdige e-bike voor forenzen

Ride1Up Turris-specificaties

Gewicht: 55 pond
Motor: 750 watt, 48 V, 60 Nm koppel
Accu: 48V, 12,8Ah Reention Prism, LG-cellen
Bereik: Tot 45 mijl
Maximale assistentiesnelheid: 28 mph
Assistentiemodi: 5
Aandrijflijn: Shimano 7-versnellingen
Maximaal draagvermogen: 300 pond

De Turris van Ride1Up zal je verrassen zodra je begint te trappen. Een krachtige 750-Watt motor start bijna direct, met veel meer pit dan je zou verwachten van een fiets in deze prijsklasse. Dat is waarschijnlijk waar Ride1Up voor ging: veel uitstekende functies verpakt in een betaalbare fiets.

Toch voelt de Turris niet aan als een goedkope fiets (wat wil zeggen, de rit voelt solide en goed gebouwd). Hoewel het zeker niet de perfecte forens is en een aantal nadelen heeft — met name de verende voorvork — presteert de Turris ver boven zijn statuur dankzij een slimme specificatie, geweldige motor en comfortabele rijpositie. Het is een van de beste budget elektrische fietsen en zeker het overwegen waard.

Ride1Up Turris review: prijs en beschikbaarheid

De Turris kost $ 1.295 en is te koop op de Ride1Up-website. Als u zich in de continentale Verenigde Staten bevindt, is de verzending gratis. Voor levering naar Hawaï en Alaska kost de levering $ 600, terwijl verzending naar Canada u $ 100 kost.

Omdat het om een ​​dure aankoop gaat, kunt u gebruikmaken van betalingsplannen van Affirm om de kosten te spreiden. U kunt ook gebruikmaken van de financieringsopties van PayPal om het resterende bedrag in termijnen te betalen.

Ride1Up Turris review: ontwerp

Ride1Up Turris geparkeerd buiten tegen de muur

(Afbeelding tegoed: )

De Turris is gebouwd rond een aluminium frame dat verkrijgbaar is in twee uitvoeringen: step-over of step-thru. Het step-thru-ontwerp is meer geschikt voor kleinere rijders. Beide ontwerpen houden de rijder in een rechtopstaande rijpositie voor meer comfort.

De verwijderbare accu is geïntegreerd in de onderbuis van de fiets, maar u hoeft de accu niet uit het frame te halen om hem op te laden. Ride1Up voegt er attent twee sleutels bij, voor het geval u er een kwijtraakt.

Batterijcompartiment van Ride1Up Turris

(Afbeelding tegoed: )

De motor van de Turris bevindt zich in de achternaaf. Hij is behoorlijk krachtig en biedt 750 W en 65 Nm koppel. Om uw trapfrequentie of inspanning verder aan te passen, is de Turris uitgerust met een Shimano 7-speed aandrijflijn.

Terwijl u de trapondersteuningsmodus tot 28 mph kunt gebruiken, stopt de gashendelondersteuning bij 20 mph. De ondersteuningsmodi kunnen worden gewijzigd met behulp van het LCD-scherm op het stuur.

Ride1Up Turris LCD fietscomputer op het stuur van de fiets

(Afbeelding tegoed: )

De Turris wordt geleverd met een ruime keuze aan handige accessoires, zoals voor- en achterspatborden, een 60 Lux koplamp, een verstelbare standaard en brede banden van 27,5 x 2,4 inch voor rijden op verschillende ondergronden.

De Turris heeft ook een voorvork met 100 mm veerweg om de scherpe kantjes van gebabbel en grote hobbels af te halen. Opvallend is dat de Turris ook Zoom hydraulische schijfremmen heeft, een mooie toevoeging voor deze prijs.

Ride1Up Turris review: prestaties

Ride1Up Turris geparkeerd buiten tegen de muur

(Afbeelding tegoed: )

Zodra u de fiets uit de doos haalt, moet u hem in elkaar zetten. De Turris is absoluut geen eenvoudige bouw; mijn testfiets werd geleverd met de vork gedemonteerd, evenals een crankarm, en nog veel meer. Als u nog nooit eerder een fiets hebt gebouwd, kunt u de fiets het beste naar een winkel brengen om hem correct te laten bouwen.

Toen ik eenmaal aan het trappen was, werd de Turris een makkelijke fiets om van te genieten. De assistentie treedt snel in werking als je trapkracht uitoefent, en slechts iets minder snel als je het gaspedaal intrapt. Ik was verrast hoe sterk de motor aanvoelde op de hogere standen (3-5).

Ik nam de Turris mee naar een matig steile heuvel om te kijken hoe hij zou reageren als hij vanuit stilstand op een helling zou starten. Hij deed het goed, hij kwam op gang met behulp van zowel het gaspedaal als de trapondersteuning, met de versnellingspook op een van de gemakkelijkste versnellingen. Maar het gaspedaal raakte vast toen ik probeerde te starten zonder de trapondersteuning te gebruiken.

Dat gold ook voor langere, maar minder steile beklimmingen. Hoewel ik met alleen het gaspedaal naar de top kwam, kwam de assistentie veel krachtiger in actie als ik kracht op de pedalen zette.

Ride1Up Turris geparkeerd buiten tegen de muur

(Afbeelding tegoed: )

De Turris biedt veel comfort, tussen de superzachte zitting, verende voorvork en brede banden. Maar de verende voorvork voelt niet erg zacht aan, vooral niet bij grotere slagen als het voelt als een erg strakke veer.

Uiteindelijk zou de Turris waarschijnlijk net zo'n goede fiets zijn met een stijve vork. De voorvering biedt gewoon niet genoeg voordeel en kan op de lange termijn afleidend zijn.

Ik reed de Turris de dag na een sneeuwstorm, en de zon kwam tevoorschijn om alles vies te maken. Ik was blij dat ik de spatborden had, hoewel het wel wat moeite kostte om ze goed af te stellen zodat ze niet tegen de banden schuurden. Als ze iets breder waren, had je de bandenslijtage veel makkelijker kunnen voorkomen.

Ride1Up Turris review: batterijduur

Ride1Up Turris geparkeerd buiten tegen de muur

(Afbeelding tegoed: )

Een 48V, 12,8Ah Reention Prism-accu is geïntegreerd in de onderbuis van de Turris. Deze gebruikt LG-cellen voor betrouwbaarheid. Ride1Up adverteert met een bereik van 25-45 mijl op één lading, wat vrij gebruikelijk is bij forensenfietsen zoals deze.

Je resultaten zullen variëren afhankelijk van veel factoren, waaronder het terrein waarop je rijdt, de assist-modus die je het vaakst gebruikt, het gebruik van het gaspedaal en zelfs het weer. Mijn eerste rit was in totaal 10,5 mijl en ik trapte super zwaar op het gaspedaal.

Uiteindelijk heb ik minder dan de helft van de batterij gebruikt tijdens die rit; de batterij raakte het meest leeg toen ik vol gas gaf op een heuvel. Gezien die prestatie lijkt het geadverteerde bereik van Ride1Up accuraat.

Moet je de Ride1Up Turris kopen?

Voor de prijs biedt Ride1Up veel geweldige rijfuncties in de Turris. Hoewel de verende voorvork onnodig en afleidend aanvoelt, is de rest van de fiets supercomfortabel en biedt de motorondersteuning onverwacht veel kracht. Als je op zoek bent naar een betrouwbare forensenfiets zonder de bank te breken, verdient de Turris je aandacht.

De Propella 7S heeft echter een vergelijkbare prijs als de Turris, namelijk $ 1.199, en is ook een voordelige instapmodel forensenfiets. De Propella heeft echter veel smallere banden en is ingesteld als een single-speed fiets. De Turris heeft meer versnellingsopties en banden die zijn uitgerust voor rijden op meerdere oppervlakken.

Propella biedt ook de 9S Pro aan voor $ 1.599, die bredere banden heeft voor rijden op meerdere ondergronden en een 9-speed aandrijflijn. Maar er is geen verende voorvork of gashendel en de accu is extern gemonteerd.

Ride1Up Turris: Prijsvergelijking

Gerelateerde blogs

Insta360 Connect Review |

De Insta360 Connect is een van de beste webcams die ik ooit heb getest, maar het is echt niet voor iedereen. Deze enorme, 27-inch, 5-pond

Epomaker RT100 Review |

Ik ben altijd op zoek naar een rustig toetsenbord dat mijn collega's niet zal storen, en ik heb goud geslagen met de Epomaker RT100. Dit

Wacaco Minipresso GR2 Review |

De Wacaco Minipresso GR2 is een handheld, met de hand aangedreven espressomaker. Gebruikers moeten met een zuiger handmatig water door de gemalen koffie drukken. Ik

Monster Hunter Wilds Review |

Een paar weken geleden woonde ik een Capcom-evenement bij waar ik bijna zes uur non-stop Monster Hunter Wilds moest spelen. Ik had al jaren geen

CARV Review |

Terwijl ik de berg afslingte, een “bing!” klonk in mijn oor voor elke goede beurt die ik maakte. Naarmate ik meer en meer goede beurten