1.

9.4

2.

9.3

3.

9.1

4.

8.8

5.

8.6

Ride1Up LMT'd V2 recensie |

Ride1Up LMT'd V2 recensie |

Ride1Up LMT'd V2-specificaties

Gewicht: 55 pond
Motor: AKM 48V, 750 watt naafmotor, 95 Nm koppel
Accu: 48V, 14Ah Reention Prism LG-cellen
Maximale assistentiesnelheid: 28 mph (20 mph gaspedaal)
Maximaal bereik: 50 mijl
Aandrijflijn: Shimano 8-speed
Oponthoud: Suntour verende voorvork, 100 mm veerweg

Ride1Up's doel bij het ontwikkelen van de LMT'd V2 ebike was om een ​​comfortabele, eenvoudige rit te creëren die ook de trapervaring verbeterde. Om dat doel te bereiken, beschikt de LMT'd V2 over een koppelsensor, die het trapondersteuningsniveau aanpast op basis van uw trapinvoer.

Het start wanneer je het nodig hebt, past zich soepel aan op basis van je pedaalslag en zorgt voor een algeheel prettig rijgevoel. Dat is de belangrijkste eigenschap, maar de LMT'd V2 is je zuurverdiende dollars waard met zijn comfortabele, rechtopstaande rijpositie en no-nonsense bouw en design.

Het is eenvoudig, makkelijk te gebruiken en krachtig genoeg om u zonder hoofdpijn naar en van uw werk te brengen. Maar hoe verhoudt het zich tot de beste elektrische fietsen die er op dit moment zijn? Wij hebben het getest om erachter te komen.

Ride1Up LMT'd V2 review: prijs en beschikbaarheid

De LMT'd V2 is nu te koop via de website van Ride1Up. Op het moment van schrijven is de fiets te koop voor $ 1.495, wat $ 100 minder is dan de normale prijs. Bij het afrekenen kunt u ervoor kiezen om het volledige bedrag te betalen of te financieren via Affirm.

Ride1Up biedt 1 jaar garantie, een retourperiode van 30 dagen als de fiets u niet bevalt en gratis verzending.

Ride1Up LMT'd V2 review: ontwerp

Ride1Up LMT'd V2 schuin op stoep

(Foto: Dan Cavallari)

De LMT'd V2 is verkrijgbaar in twee frame-opties: XR (step-over) of ST (step-through). Er is geen prijsverschil tussen de twee opties.

Afgezien van de frameverschillen zijn de builds van de twee opties identiek. De LMT'd V2 heeft een Suntour 32 verende voorvork met 100 mm veerweg aan de voorkant om hobbels en trillingen te absorberen. En Tektro biedt hydraulische remmen voor voldoende remkracht onder alle omstandigheden.

De 48V Reention Prism LG-accu past in de onderbuis van het frame om deze te beschermen tegen vuil, water en ander vuil. Hij is verwijderbaar voor eenvoudig opladen en opbergen, maar u kunt de accu ook opladen zonder hem te verwijderen.

Ride1Up LMT'd V2 versnellingsmechanisme

(Foto: Dan Cavallari)

Een Shimano 8-speed aandrijflijn geeft je genoeg versnellingen om te trappen met of zonder de motorondersteuning ingeschakeld. Dat vult een AKM 48V, 750-watt achternaaf-gebaseerde motor met 95 Nm koppel aan.

Spatborden voor en achter houden de modder weg terwijl je rijdt. Een LED-display is op het stuur gemonteerd om je in één oogopslag alle informatie te geven die je nodig hebt tijdens je rit. En een gashendel op het stuur zorgt ervoor dat je de motorondersteuning kunt gebruiken zonder te trappen.

Ride1Up LMT'd V2 pedalen

(Foto: Dan Cavallari)

De koppelsensor is gemonteerd in de crankset. Deze detecteert uw trapinput en past het ondersteuningsvermogen dienovereenkomstig aan. Echter, de LMT'd V2 had direct uit de doos meer montage nodig dan andere e-bikes die ik onlangs heb getest.

De vork en de crank zijn beide gedemonteerd en vereisen wat knowhow om ze correct te installeren. Als dat intimiderend klinkt, is het het beste om de LMT'd V2 naar een fietsenwinkel te brengen om hem door een professional te laten monteren.

Ride1Up LMT'd V2 review: prestaties

Ride1Up LMT'd V2 koplampen

(Foto: Dan Cavallari)

Ik maakte mijn eerste rit op de LMT'd V2 op mijn thuiswegen hier net buiten Denver, Colorado. Ze zijn voornamelijk glooiend, met een paar korte heuvels voor de goede orde. Het was een aangename lentedag met temperaturen in de hoge 60s, wat ideaal is voor de prestaties van de batterij.

De rij kwaliteit voelt erg soepel aan, hoewel de achterkant nogal eens stuitert. Dat komt waarschijnlijk doordat het algehele ontwerp van de LMT'd V2 je lichaam rechtop houdt en je gewicht naar achteren. Dus als je een impact hebt, stuitert je lichaamsgewicht in het frame, dat dienovereenkomstig buigt. Het is niet echt hinderlijk, maar het is wel merkbaar.

Aan de voorkant schrobt de Suntour-vork chatter en kleine klappen extreem goed weg. Bij grotere klappen voelt hij minder indrukwekkend. Het is een zware vork en hoewel hij wat flexibiliteit aan de voorkant van de fiets toevoegt, zouden de brede banden met een lage bandenspanning waarschijnlijk hetzelfde bereiken. De LMT'd V2 zou waarschijnlijk net zo goed zijn zonder.

Ride1Up LMT'd V2-stuur

(Foto: Dan Cavallari)

De rijpositie is beslist rechtop. Het stuur staat naar achteren naar de rijder toe, nog een knipoog naar comfort. De LMT'd V2 voelt in die zin een beetje als een cruiser, hoewel hij veel leuker is om te rijden, responsiever, krachtiger en uiteindelijk nuttiger dan een traditionele strandcruiser.

De back sweep van het stuur was echter niet helemaal goed voor mij. Hoewel ze het primaire doel bereiken om de rijder rechtop te houden, plaatsen ze je polsen ook in een enigszins onnatuurlijke hoek wanneer je de handvatten vasthoudt. Ik had liever een rechtere stuur gehad met slechts een kleine hoeveelheid back sweep voor meer controle en comfort.

Tijdens mijn eerste rit bracht ik de meeste tijd door in de hoogste assist-instelling. Er zijn vijf instellingen, waarvan vijf de hoogste is. Ik merkte wel dat de overstap van de vierde naar de vijfde assist-instelling een grote sprong in kracht is, terwijl de modi één tot en met vier subtielere veranderingen zijn.

Ride1Up LMT'd V2 fietscomputer op het stuur

(Foto: Dan Cavallari)

In alle assist-instellingen was er een beetje vertraging tussen de trapinvoer en de assist die inschakelde en vervolgens weer uitschakelde nadat ik was gestopt met trappen. Het is niet veel, maar genoeg om op te merken. Je went er snel aan, maar het is iets waar je rekening mee moet houden als je stopborden nadert of als je op een heuvel stilstaat.

Over het starten vanuit stilstand op een heuvel gesproken, de LMT'd V2 deed dat heel goed in de hoogste assist-instelling. Door te schakelen naar de middelste of makkelijke versnellingen op de Shimano-aandrijflijn zal dit proces verbeteren.

In de lagere assist-instellingen moet je de versnellingen naar de makkelijkste versnellingen schakelen om op gang te komen. Het gaspedaal is in deze situatie extreem nuttig. De hoogste assist-instelling voelde ook soepeler en natuurlijker in de implementatie van de assist dan de lagere assist-niveaus.

Dat gezegd hebbende, brengt dat hoge niveau je ook supersnel op snelheid, dus je bereikt heel snel de maximale ondersteuningssnelheid van de fiets. Als je je trapinput meer wilt voelen of een work-out wilt doen, gebruik dan de eerste vier ondersteuningsinstellingen.

Ride1Up LMT'd V2 review: batterijduur

Ride1Up LMT'd V2-batterij

(Foto: Dan Cavallari)

Na tien mijl op mijn eerste rit, waarbij ik de hoogste assist-instelling gebruikte en het gaspedaal flink intrapte, gebruikte ik ongeveer 20% van de accu van een nieuwe lading. Gezien die getallen is het zeker mogelijk om het geadverteerde bereik van 50 mijl te halen.

Het opladen van de accu is eenvoudig en u hoeft hem niet te verwijderen om hem op te laden. Sluit de lader gewoon aan op de oplaadpoort op de onderbuis.

Als u de accu wilt verwijderen om deze op te laden of op te bergen, gebruikt u de meegeleverde sleutels om de accu te ontgrendelen. Vervolgens draait u aan de hendel aan de onderkant van de onderbuis om de accu eruit te halen.

Ride1Up LMT'd V2 review: accessoires

Ride1Up biedt een heleboel accessoires voor zijn fietsen, en sommige daarvan werken perfect met de LMT'd V2. Ride1Up noemt de volgende als enkele van de beste keuzes voor de LMT'd:

Connect+ mand (achter) $60Connect+ voorrek $55Telefoonhouder $24Connect+ achterrek $50Ride1Up fietstassen $60

Moet je de Ride1Up LMT'd V2 kopen?

Ride1Up LMT'd V2-stuur van bovenaf

(Foto: Dan Cavallari)

De LMT'd V2 is ideaal voor forenzen die op zoek zijn naar een comfortabele, rechtopstaande rijpositie en een eenvoudige, no-nonsense constructie die zich richt op de rit, niet op de versnelling. Hoewel de verende voorvork overdreven aanvoelt, voelt de rest van de constructie goed doordacht en duurzaam aan voor jarenlang rijden.

De koppelsensor verbetert het rijgevoel en de trapondersteuning van de motor is een echte krachtpatser voor rijders die in heuvelachtige gebieden wonen. Het is een geweldige keuze voor rijders met beperkte flexibiliteit die comfort en vermogen boven alles stellen.

De LMT'd V2 valt echter in een behoorlijk drukke categorie e-bikes onder de $ 2.000, met een rechtopstaande zitpositie en een instapframe-optie.

Enkele opvallende concurrenten zijn de RadPower RadCity 5 Plus ($1.699), NIU BQi-C3 Pro ($2.199) en de Propella 9S Pro V2 (1.399).

De LMT'd V2 doet het goed tegen alle drie, en overtreft ze alle drie op het gebied van comfort. Voor een concurrerende prijs heeft de NIU echter twee accu's voor een veel groter bereik, en een riemaandrijvingssysteem dat het onderhoud vermindert.

Gerelateerde blogs

Beste video-editing apps in 2024

While it’s tempting to simply post a video right after you’ve shot it, the best video editing apps can dramatically increase the impact of your