Killer Klowns from Outer Space: The Game is een en

Killer Klowns from Outer Space recensie: specificaties

Platformen: PC (beoordeeld), PS5, Xbox One, Xbox Series X/S
Prijs: $39
Datum van publicatie: 4 juni 2024
Genre: Verschrikking

Killer Klown from Outer Space: The Game is de nieuwste asymmetrische multiplayer-ervaring van ontwikkelaar Illfonic. Na te hebben geproefd in de wereld van Jason Voorhees en de Ghostbusters, wil de nieuwste poging van de studio iets komischer en dwazers naar de gamewereld brengen.

Gebaseerd op de cultklassieker uit de jaren 80, is Killer Klown from Outer Space: The Game trouw aan het bronmateriaal. Het speelt zich af in het rustige stadje Crescent Cove in de buitenwijken en maakt gebruik van dezelfde bizarre mix van horror en komedie en biedt een overlevingservaring waarbij spelers op het puntje van hun stoel zullen zitten.

Er zijn echter een paar onhandige elementen die het spel naar beneden halen, waardoor het minder aantrekkelijk is dan zijn online multiplayer rivalen. Hoewel het leuk kan zijn met de juiste groep, zijn de saaie gevechten en onhandige besturing afstotelijk.

Desalniettemin is Killer Klowns nog steeds een leuk spel om te spelen als je er zin in hebt. Als je van horrorspellen houdt of gewoon een vermakelijke multiplayer-ervaring wilt, lees dan mijn Killer Klowns from Outer Space-recensie om erachter te komen waarom het absoluut maf is (op de beste manier).

Killer Klowns uit de ruimte: de basis

Wat is het? Killer Klowns from Outer Space is een asymmetrische multiplayer-horror gebaseerd op de iconische film uit de jaren 80 waarin drie moordende Klowns het opnemen tegen zeven mensen in Crescent Cove. Je doel is om mensen te oogsten of samen met je teamgenoten in veiligheid te komen. Voor wie is het? Fans van het horrorgenre zullen dit geweldig vinden, maar iedereen die op zoek is naar een leuke multiplayer-ervaring om online te spelen, zal de collaboratieve gameplay waarderen. Wat is de prijs? De standaard editie van Killer Klowns kost $39, terwijl de deluxe editie $59 kost. De Deluxe Edition bevat extra mensen, extra Klown skins en een digitaal art book/soundtrack. Welke andere games heeft de ontwikkelaar gemaakt? IllFonic is de ontwikkelaar achter Predator: Hunting Grounds, Friday the 13th: The Game, Dead Alliance en Ghostbusters: Spirits Unleashed. Op welke spellen lijkt dit? Killer Klowns is vergelijkbaar met andere multiplayer-horrorspellen zoals Friday the 13th en The Texas Chain Saw Massacre.

Een grappige survival-horror

Screenshot van Killer Klowns from Outer Space: The Game

(Afbeelding: Overcomputers)

Killer Klowns from Outer Space: The Game is weer een asymmetrische multiplayer-ervaring in een gamingmarkt vol ervan, maar wijkt op een aantal belangrijke aspecten af ​​van zijn tijdgenoten

Multiplayer-wedstrijden casten je als een menselijke overlever of een Killer Klown in een 7v3 verstoppertje-spel. De ene kant is de agressor (natuurlijk, in dit geval zijn het de Klowns), terwijl de andere wanhopig hoopt gevangen te worden genomen en tegelijkertijd op zoek is naar een manier om te ontsnappen. Deze PvPvE (speler vs. speler vs. omgeving)-opstelling is niet nieuw, maar het format werkt hier goed.

Als mens moet je samenwerken met andere spelers om van de kaart te ontsnappen. Dit kan per boot, brug, bunker, portaal of de ijswagen van de gebroeders Terenzi. Voor het ontgrendelen van een ontsnappingsmethode zijn speciale items nodig die willekeurig op de kaart worden verborgen. De ijswagen fungeert echter als laatste redmiddel en verschijnt pas in de laatste 30 seconden van de wedstrijd. Het is altijd een spannende ervaring om de kleurrijke truck binnen enkele ogenblikken te lokaliseren en de laatste wanhopige afslag te nemen.

Ondertussen moeten de Klowns de mensen oogsten door ze in suikerspin te veranderen en deze vers in een cocon geplaatste overlevenden op generatoren te plaatsen. Er zijn in totaal vier generatoren die elk zes cocons nodig hebben om de Klownpocalyps te activeren. Deze generatoren zorgen ook voor lakeien (behulpzame kleine buitenaardse wezens) die door het gebied patrouilleren en je waarschuwen voor mensen in de buurt.

Gemiddeld duren wedstrijden ongeveer 10-15 minuten. Hoewel dit kort lijkt, is het genoeg tijd voor het team van mensen om zich te oriënteren, de kaart te doorzoeken naar belangrijke items en een nabijgelegen ontsnappingsroute te vinden. Aan de andere kant hebben Klowns het makkelijk, aangezien ze alleen de mensen hoeven op te sporen, en als ze geen tijd meer hebben, veegt de Klownpocalypse alle overgebleven overlevenden weg die niet zijn ontsnapt. En ja, de Klownpocalypse vindt hoe dan ook plaats, maar Klowns kunnen deze vernietigende gebeurtenis versnellen door elke generator te vullen.

Killer Klowns from Outer Space: Het spel screenshot

(Afbeelding: Overcomputers)

Ondanks de leuke gameplay zijn er een paar opvallende problemen. Om te beginnen is het rudimentaire gevecht extreem repetitief als je zowel als mens als Klown speelt. Als mens kun je een Klown alleen raken of neerschieten totdat hij tijdelijk verdoofd is, voordat je hem met een scherp voorwerp in zijn neus steekt. Deze actie gooit de vijand 45 seconden uit het spel voordat hij respawnt. Aan de andere kant hebben Klowns toegang tot een suikerspinlaser en verschillende melee-wapens. Zodra een Klown een menselijke speler heeft neergehaald, kan hij hem elimineren met een finisher-animatie die bekendstaat als de “Klownality.”

Deze actiescènes zijn in eerste instantie nieuw, maar worden na een paar speelsessies steeds saaier. Het spel zou aantrekkelijker zijn als er extra gevechtsopties waren, zoals het hacken van lakeien om zich tegen hun meesters te keren of zelfs een moeilijk te vinden item dat een Klown permanent kan doden.

De over het algemeen stijve gameplay wordt niet geholpen door controls die ongemakkelijk aanvoelen als je snel iets probeert te bewegen of aan te vallen. Soms stond ik oog in oog met een tegenstander, maar we sloegen allebei alleen maar in de lucht omdat onze wilde slagen geen effect hadden.

Killer Klowns from Outer Space: The Game heeft zijn deel van gekke en memorabele momenten, zoals wanneer je erin slaagt te ontsnappen uit de klauwen van een Klown of eindelijk een mens opspoort die je al enkele minuten ontwijkt. De repetitieve gevechten en de onhandige besturing vormen echter een hardnekkig probleem en zullen waarschijnlijk de levensduur van het spel schaden.

Gewoon wat aan het clownen

(Afbeelding tegoed: Future)

Natuurlijk, wat voor soort multiplayer game zou Killer Klowns zijn als het niet genoeg aanpassingsopties had? De rijkdom aan manieren om elk personage aan te kleden is een van mijn favoriete aspecten van de game, omdat het je toestaat om je look aan te passen aan je eigen voorkeuren.

Met het aanpassingsmenu kun je funky outfitkeuzes, belachelijke wapens en finisher-animaties selecteren. Deze worden allemaal ontgrendeld door in-game XP te verdienen. De uitgebreide aanpassingsopties van de game zorgen ervoor dat elke speler er anders uitziet en het is jouw keuze hoe kleurrijk je wilt verschijnen.

(Afbeelding: Overcomputers)

Hoewel je XP verdient, ontbreekt zinvolle progressie. Levelen levert je meer character skins, finishers, wapens en Klowns op, maar dat is het dan ook wel. Sommige spelers vinden deze gestroomlijnde progressie misschien wel leuk, maar meer om te ontgrendelen of skills om te upgraden zou de levensduur van het spel enorm ten goede komen.

Voorsteden, circussen en zomerkampen

(Afbeelding tegoed: IlFonic)

Als je me zou vragen om mijn favoriete map in Killer Klowns from Outer Space: The Game te kiezen, zou ik dat niet kunnen. Het mapontwerp is uitstekend en biedt een selectie van arena's vol levendige details die smeken om volledig verkend te worden. Bij de lancering zijn er vijf maps beschikbaar met settings zoals een pretpark, heuvelbos, het centrum van Crescent Cove, de buitenwijken en een zomerkamp voor clowns.

Het clownskamp is een hoogtepunt met een aantal van de beste details. Het staat vol met circustenten, kampvuren en griezelige paden in een donker bos. Ik was altijd enthousiast als deze kaart in de rotatie verscheen, omdat er aan het begin van de wedstrijd meer te onderzoeken was. De kaart biedt mensen extra schuilplaatsen in struiken en tenten, terwijl Klowns de uitdaging aangaan om over smalle paden te navigeren.

(Afbeelding tegoed: IlFonic)

Bovenal blijven de kaarten trouw aan de filmversie van Crescent Cove. Het is een studentenstad in Californië met alles wat een tiener nodig heeft, zoals arcades, kermissen, motorbars en stranden. Elke kaart slaagt erin dit type stad perfect over te brengen en leuke elementen toe te voegen, zoals gigantische snoepclusters die uitgangen blokkeren en verdwaalde cocons met bewoners die het slachtoffer zijn geworden van de Klowns.

Teamwerk zorgt ervoor dat de droom werkt

(Afbeelding: Overcomputers)

Als je doodgaat, zul je in veel multiplayer games de overgebleven overlevenden moeten aanschouwen tot de wedstrijd voorbij is. Killer Klowns from Outer Space: The Game doorbreekt deze trend echter door je minigames te laten spelen terwijl je aanschouwt. Deze leuke kleine games zijn ook geen zinloze tijdverspillers. Succesvol spelen beloont je met geschenken die je ofwel zelf kunt houden (voor het geval je weer tot leven wordt gewekt) of die je kunt delen met andere overlevenden om hen te helpen ontsnappen aan de Klowns.

Bekend als “Hand of Fate” -spellen, zijn er in totaal vijf: Balloon pop, whack-a-klown, repeat the beat en hot shot. Het duurt allemaal minder dan een minuut om ze te voltooien en ze zijn over het algemeen allemaal heel gemakkelijk. Als je een van deze minigames voltooit, kun je een kaart kiezen uit de stapel 'Hand of Fate', en elke kaart is gekoppeld aan een item.

(Afbeelding tegoed: Future)

Hoewel deze minigames in het begin leuk zijn, worden ze uiteindelijk repetitief. IllFonic zou baat kunnen hebben bij het toevoegen van een functie waarmee je het spel kunt laten mislukken, omdat het ervoor zorgt dat je spelers niet voortdurend willekeurige items geeft. Over willekeurige items gesproken: als de inventaris van de speler vol is en je hem een ​​item geeft, valt het onmiddellijk op de grond. Tijdens een wedstrijd probeerde ik een andere speler een zeldzaam ontsnappingsitem te geven, maar hij miste het volledig toen het achter hen belandde.

Killer Klowns from Outer Space: The Game-uitspraak

Killer Klowns from Outer Space: The Game is een verfrissend leuke game die niet bang is om iets anders te doen in het asymmetrische multiplayer-genre. De kerngameplay zit boordevol vermakelijke actie en de verbluffende omgevingen blijven trouw aan de iconische film uit de jaren 80.

Er zijn echter een paar problemen die de ervaring verpesten, waaronder de repetitieve gevechten, simpele progressie en onhandige bediening. Voor nu is Killer Klowns leuk om met vrienden te spelen, maar je zult in korte bursts willen spelen om te voorkomen dat je snel verveeld raakt.