1.

9.4

2.

9.3

3.

9.1

4.

8.8

5.

8.6

Comcast lanceert nu prepaid internet- en mobiele diensten.

Comcast Launches NOW Prepaid Internet and Mobile Services

Kabelgigant Comcast heeft deze week de lancering van zijn NOW-merk van prepaid internet- en mobiele diensten op nationaal niveau aangekondigd.

De NOW-aanbiedingen beloven “geen contract” opties tegen “betaalbare” prijzen, maar een nadere blik roept vragen op over de ware motieven van het bedrijf en hoeveel consumenten er echt van zullen profiteren.

Volgens Bill Connors, President of Connectivity and Platforms bij Comcast, is “NOW een eenvoudige, betrouwbare en kosteneffectieve manier voor mensen om internet- en mobiele diensten op hun eigen voorwaarden te krijgen.”

Maar de timing van deze lancering, net nu subsidiëringsprogramma’s van de overheid zoals het Affordable Connectivity Program op het punt staan te verlopen, suggereert dat Comcast zich meer kan richten op het vastleggen van klanten die voordelen verliezen dan op daadwerkelijk het betaalbaar toegang vergroten.

Laptop op bureau met de tekst "NOW"

Afbeelding: Comcast

Onder het NOW-merk biedt Comcast prepaid internetplannen aan vanaf €30 per maand voor snelheden van 100 Mbps en €45 voor 200 Mbps.

Aan de mobiele kant biedt NOW Mobile onbeperkte plannen aan voor een vast tarief van €25 per lijn, ongeacht of een klant Xfinity Internet of NOW Internet heeft.

Volgens een woordvoerder van het bedrijf hebben klanten een van die diensten nodig om toegang te krijgen tot NOW Mobile. Als ze stoppen met Xfinity of NOW Internet, blijft de prijs per lijn €25.

Het is ook vermeldenswaardig dat dit de prijs is inclusief belastingen en toeslagen. Dus wat krijgen abonnees precies voor die prijs?

  • Onbeperkt bellen, sms’en en data
  • Landelijke 5G-dekking
  • Toegang tot meer dan 20 miljoen Xfinity WiFi-hotspots
  • Flexibiliteit om uw service te onderbreken en hervatten

Naarmate de overheidssubsidies aflopen, zullen consumenten die op zoek zijn naar budgetconnectiviteitsopties moeten beslissen of Comcast’s NOW echt het antwoord is of gewoon meer van hetzelfde verpakt in gladde nieuwe marketing.

Geïnteresseerden kunnen meer informatie vinden in Xfinity-winkels en online.

Vind je een plan als dit logisch? Heb je hier gedachten over? Laat het ons weten hieronder in de reacties, of ga naar onze Twitter of Facebook.

Gerelateerde blogs